Marketing wirusowy i jego strategia nie muszą zawierać wszystkich sześciu poniższych elementów, ale im więcej elementów obejmą, tym silniejsze będą wyniki prawdopodobnie. Marketing wirusowy i jego skuteczna strategia:

  1. Rozdaje produkty lub usługi;
  2. Zapewnia łatwy transfer do innych;
  3. Skaluje się łatwo od małych do bardzo dużych;
  4. Wykorzystuje wspólne motywacje i zachowania;
  5. Wykorzystuje istniejące sieci komunikacyjne;
  6. Korzysta z zasobów innych.

 1. Rozdaje produkty lub usługi – Marketing wirusowy powinien być zaprzyjaźniony ze słowem „free” – to jego największa siła.

2. Zapewnia łatwy transfer do innych – Marketing wirusowy będzie się rozprzestrzeniał tylko wtedy, gdy będzie łatwy do transmisji. Medium, które niesie przekaz marketingowy musi być łatwe do przenoszenia i replikowania. Marketing wirusowy działa znakomicie w Internecie, ponieważ komunikacja jest łatwa i tania. Cyfrowy format sprawia, że ​​kopiowanie jest proste.

3. Skaluje się łatwo od małych do bardzo dużych – Metoda transmisji musi być szybko skalowalna – od małych do bardzo dużych. Po prostu informacja musi być dostosowana do wszystkich możliwości!

4. Wykorzystuje wspólne motywacje i zachowania – Jasne wirusowe plany marketingowe wykorzystują wspólne ludzkie motywacje i potrzeby. Co rozmnożyły „Netscape TERAZ” przyciski w pierwszych dniach w internecie? Pragnienie, aby być cool. Chciwość napędza ludzi. Projektuj strategie marketingowe, która buduje się na wspólnych motywacjach i zachowania, a będziesz zwycięzcą!

5. Wykorzystuje istniejące sieci komunikacyjne – Dowiedz się, jak umieścić swoją wiadomość w istniejących sieciach komunikacji między ludźmi, a Twój marketing wirusowy rozproszy informację o produkcie daleko.

6. Korzysta z cudzych zasobów – Najbardziej kreatywne wirusowe plany marketingowe korzystać z zasobów innych osób. Programy partnerskie, na przykład, polecają by umieścić tekst lub grafikę, linki na stronach internetowych innych.